عایق حرارتی رولی با روکش آلومینیوم نخدار مسلح و پشت چسبدار نخدار مسلح بر پایه فوم منعطف پلیمری NBR/PVC حاوی نانوذرات

برند:

شرکت تولیدکننده:

شناسه محصول: 016480 دسته:
تاریخ اعتبار:1404/07/29

معرفی محصول

عایق‌های حرارتی، از مصالح ضروری در حوزه ساختمان و نیز صنایع گوناگون هستند که نقش مهمی را در کاهش اتلاف انرژی ایفا می‌کنند. این عایق‌ها با ایجاد یک لایه محافظتی روی سطوح مختلف، از تلفات حرارتی جلوگیری کرده و راندمان مصرف انرژی را افزایش می‌دهند. عایق‌های حرارتی تنوع زیادی داشته و بنابر نوع کاربری آنها انتخاب می‌شوند. یکی از انواع عایق‌های حرارتی پر کاربرد، عایق‌های حرارتی رولی بر پایه فوم‌های منعطف پلیمری PVC/NBR هستند. یک طرف این عایق‌های حرارتی با روکش آلومینیوم نخ‌دار، مسلح شده و باعث افزایش عملکرد آنها در عایق‌بندی تجهیزات تاسیساتی و ساختمان‌ها شده است. این محصول مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی مختلف داشته و انعطاف‌پذیری و کارایی بالایی در کاهش تلفات حرارتی دارد. همچنین در عایق‌کاری سطوحی که نیاز به مقاومت در برابر صدمات فیزیکی و یا نور مستقیم خورشید را دارند، قابل استفاده است. این عایق‌های رولی با لایهای از ورق آلومینیوم به ضخامت‌های مختلف مانند ۱۰۰، ۱۷۰ و ۲۳۰ میکرون و یا آلومینیوم مسلح شده با نخ فایبرگلاس در قطر‌های مختلف تولید و عرضه می‌گردند. در تولید این نوع عایق‌های حرارتی از عوامل فوم‌ساز، پلی‌وینیل کلراید (PVC) و نیتریل بوتادی‌ان رابر (NBR) استفاده می‌شوند. عایق‌بندی تجهیزات تاسیساتی از جمله ساختمان‌ها، لوله‌ها، تجهیزات مکانیکی، کانال‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع و مخازن، باعث صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی شده و همچنین مزایای جانبی زیادی از جمله محافظت از تجهیزات در مقابل زنگ‌زدگی، خوردگی و … را در پی خواهد‌ داشت. با بکارگیری فناوری‌ نانو و اصلاح مواد پلیمری سازنده این عایق‌های حرارتی، خواص مکانیکی مطلوبی در این عایق‌ها ایجاد شده و طول عمر آنها افزایش می‌یابد.

نقش فناوری نانو در عملکرد محصول

آزمون‌های مختلف بر روی خواص محصول عایق حرارتی حاوی نانوذرات ساخت شرکت سازه پایدار الهیه انجام شده‌ است. میانگین دانسیته ظاهری این محصول که بر اساس استاندارد ISO 8415-2009 اندازه‌گیری شد، حدود ۵۷ کیلوگرم بر متر مکعب است. نتایج آزمون مقاومت الکتریکی سطحی و حجمی که طبق استاندارد ASTM D257 انجام شد نشان داد که مقاومت الکتریکی و مقاومت ویژه الکتریکی حجمی این محصول به ترتیب در حدود 1010×5 اهم و 1011×2/49 اهم‌­سانتی‌­متر است. آزمون استحکام کششی که مطابق استاندارد PSA D41-1050 انجام شد، میزان ازدیاد طول ۲۲۱ درصد و استحکام کششی در نقطه پارگی حدود 103×251 پاسکال را نشان می‌دهد. آزمون استحکام فشاری مطابق استاندارد ISO 3386-1 حاکی از استحکام فشاری مناسب نمونه است. آزمون مانایی فشار در دمای بالا که مطابق استاندارد PSA D45 1046 انجام شد نشان داد که میانگین مانایی فشار این محصول در حدود 99/64 درصد است. آزمون مقاومت به حرارت نیز نشان می‌دهد که هیچ گونه تغییری در ظاهر نمونه پس از طی ۱۲ساعت در دمای ۱۲۰ درجه سلسیوس مشاهده نشد. آزمون انتشار شعله مطابق استاندارد ATM C 1166، مقدار متوسط انتشار شعله را ۱۰۶ میلیمتر گزارش کرده‌ است. آزمون تعیین میزان جذب آب مطابق استاندارد ASTM D570، میزان جذب آب عایق را 17/6 درصد وزنی نشان داد. همچنین آزمون ضریب هدایت حرارتی مطابق استاندارد ISIRI 8621 نشان داد که ضریب هدایت حرارتی و مقاومت حرارتی این محصول به ترتیب در در حدود (W/m.K) 0/0409 و (m2.K/W) 39/0 است. آزمون استحکام چسبندگی مطابق استاندارد PSA D51 1485 نیز نشان می‌دهد که میانگین استحکام چسبندگی برای این محصول حدود 2/99 نیوتن بر سانتی­‌متر است.

نمونه چگالی ظاهری (kg/m3) مقاومت الکتریکی (Ω) مقاومت ویژه الکتریکی حجمی (.CmΩ) استحکام کششی (Pa) ازدیاد طول (درصد) مانایی فشار در دمای بالا (درصد) انتشار شعله (mm) جذب آب (درصد وزنی) ضریب هدایت حرارتی (W/m.K) استحکام چسبندگی  (N/Cm)
عایق حرارتی حاوی نانوذرات ساخت شرکت سازه پایدار الهیه 57 1010×5 1011×2/49 103×251 ۲۲۱ 99/64 ۱۰۶ 17/6 0/0409 2/99

خصوصیات محصول

  • مقاوم در برابر تابش خورشید
  • استحکام فیزیکی بالا
  • استحکام در برابر فشردگی
  • مقاومت در برابر مواد خورنده
  • مقاومت در برابر ضربات مکانیکی
  • قابل استفاده در سیستم‌های گرمایشی و تبرید و لوله‌های گرم و سرد
  • قابل استفاده در عایق‌­کاری مخازن و کانال‌های هوا (گرد و چهارگوش)
  • قابل ارائه به صورت ساده و پشت چسب‌­دار
  • قابل ارائه در ضخامت‌های مختلف روکش از ۱۳۰میکرون، ۱۷۰میکرون و ۲۳۰میکرون
  • قابل ارائه در ضخامت‌های 6 تا 50 میلیمتر
  • سهولت و تسریع نصب
  • کاهش هزینه نیروی انسانی
  • اتصال یکنواخت و بی‌نقص عایق به سطوح کانال

کاربرد محصول

  • عایق‌کاری کانال‌های هوا و لوله‌های سایز بالا
  • عایق‌کاری سیستم‌های لوله‌کشی
  • عایق‌کاری سیستم‌های تهویه مطبوع، تبرید و گرمایش
  • عایق‌کاری انواع مخازن