پاک‌کن آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات (برند فکتیس)

برند:

شرکت تولیدکننده:

شناسه محصول: 005329 دسته:
تاریخ اعتبار:1401/11/05

معرفی محصول

پاک‌کن‌ها یکی از اقلام لوازم‌التحریری پر مصرفی هستند که اثر مداد برروی کاغذ یا زمینه دیگر را پاک می‌کند. بسیاری از دانش‌آموزان بدین منظور از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از طراحان حرفه‌ای نیز در طراحی‌های خود برای ایجاد نور و نقاط سفید، ایجاد بافت و همچنین ایجاد تنوع بصری طراحی از این وسیله استفاده می‌کنند. قدرت پاک‌کنندگی بالا، عدم ایجاد حساسیت‌های پوستی در استفاده مکرر از آن‌ها، ایجاد حداقل پرز و آلودگی بعد از پاک کردن همگی از مواردی هستند که کیفیت پاک‌کن‌ها را نشان می‌دهند. از آنجایی که پاک‌کن‌ها مکررا با سطوح آلوده و دست‌ها در تماس هستند، با دست به دست شدن میان دانش‌آموزان می‌توانند باعث انتقال عوامل بیماری‌زای زیادی بین افراد و به‌ویژه بین دانش‌آموزان در مدارس ‌شوند. لذا وجود خاصیت آنتی‌باکتریال در پاک‌کن‌های آنتی‌باکتریال مبتنی بر فناوری نانو پیشرفت شگرفی در جهت بهداشت فردی و اجتماعی محسوب می‌شود.

پاک‌کنندگی بالا

انعطاف‌پذیری بالا

آنتی‌باکتریال

تولید‌شده بر پایه فناوری‌نانو

نقش فناوری نانو در عملکرد محصول

آزمون‌های آنتی باکتریال که طبق استاندارد ۱۰۹۰۰ برروی پاک‌کن‌های آنتی‌باکتریال فکتیس حاوی نانوذرات انجام شده، نشان داده‌است که میزان فعالیت ضدباکتریایی اشرشیاکلی (E.Coli) و استافیلوکوکوس اورئوس (S.Aureus) برروی آن‌ها به ترتیب ۲/۳۸ و ۲/۴۴ بوده است. طبق استاندارد، هنگامی که فعالیت آنتی‌باکتریال این دو نوع باکتری بین ۲ تا ۳ باشد، خواص آنتی‌باکتریال مطلوب ‌است. بنابراین نتایج حاصل از آزمون خاصیت آنتی‌باکتریال این محصول حاکی از آن است که پاک‌کن‌های فکتیس خواص آنتی‌باکتریال مطلوبی دارند.

توضیحات فعالیت ضد باکتریایی
حداقل مقدار قابل قبول طبق استاندارد 2 (معادل 99%)
فعالیت ضد باکتریایی مربوط به باکتری استافیلوکوکوس (S. Aureus) در پاک‌کن‌های آنتی‌باکتریال برند فکتیس از شرکت زگال شمال ۲/۴۴
فعالیت ضد باکتریایی مربوط به باکتری اشرشیاکلی (E.Coli) در پاک‌کن‌های آنتی‌باکتریال برند فکتیس از شرکت زگال شمال ۲/۳۸

خصوصیات محصول

پاک‌کن‌های آنتی‌باکتریال برند فکتیس یکی از محصولات شرکت ایرانی زگال شمال است. در تولید این محصول از نانوذرات خاصی استفاده شده است که از رشد باکتری‌های مضر و بیماری‌زا برروی سطح آن جلوگیری کرده و  از پوست دستان که مدام با پاک‌کن در تماس است در برابر این عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کند. این پاک‌کن‌ها خصوصیات زیر را نیز دارا هستند:

  • قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالا
  • فوق‌العاده نرم
  • دارای مقاومت بالا در برابر شکستگی
  • در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع
  • تولید پرز کم

کاربرد محصول

پاک‌کن‌های آنتی‌باکتریال نانویی در مواردی که رعایت بهداشت فردی و نیز کاهش حساسیت پوستی در هنگام استفاده از پاک‌کن‌ها اهمیت داشته باشد، قابل استفاده هستند. از جمله کاربردهای این محصول عبارتند از:

  • رسم، نقاشی و نقشه‌کشی برروی کاغذ (قابل استفاده در دفاتر طراحی و معماری)
  • به‌عنوان نوشت‌افزار‌ برای استفاده توسط کودکان، دانش‌آموزان و دانشجویان در منزل، مدارس و دانشگاه‌ها
  • به‌عنوان لوازم‌التحریر برای استفاده در ادارات و سازمان‌ها