دسته بندی محصولات

آخرین اخبار

آرشیو اخبار

مشاهده خبر

عرضه محصولات نانو در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا

تاریخ خبر : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ تعداد بازدید : ۲۲۹
تعداد رای : ۲
طبق آمار موجود در حدود ۱۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، قریب به ۸۰۰ محصول در حوزه B2C (معامله تولیدکننده با مصرف‌کننده نهایی) برای فروش دارند. عمده‌ترین مشکلات این شرکت‌ها، عدم‌موفقیت در فروش محصولات است. مهم‌ترین دلیل برای این معضل عدم‌آشنایی با ادبیات بازار، بازاریابی و مشتری است. متخصصان و دانشمندان بیش از آنکه به محصول، بازار و ثروت چشم داشته باشند علاقه‌مند به فناوری و دانش و غلبه بر مسائل فنی هستند و به همین دلیل کمتر علاقه‌ای به‌صرف انرژی برای بازار و بازاریابی دارند و اغلب هم انتظار دارند که کالای آن‌ها به‌واسطه جذابیت‌های دانشی و فناورانه آن، خریدار داشته باشد.
با شناخت این شکاف در زنجیره توسعه نوآوری‌های فناورانه کشور، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با همکاری شرکت کارگزاری شزان، برنامه حمایتی برای کمک به شرکت‌های فعال درزمینه فناوری نانو را از زمستان سال ۹۴ آغاز کرده است؛ که هدف آن معرفی و شناخت هرچه بیشتر محصولات شرکت‌های نانو و تسهیل در فروش کالاهای فناورانه این شرکت‌ها از طریق بازاریابی و تجارت الکترونیک (E-Commerce) و ترویج و آموزش موضوعات مرتبط در شرکت‌ها است. 

در اولین گام، همکاری مناسبی با شرکت دیجی‌کالا شکل گرفت که به‌عنوان کانال دسترسی مشتری به محصول اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا از یک‌سو این پایگاه اینترنتی به‌عنوان اولین وب‌سایت پربیننده در حوزه فروش الکترونیک مطرح و موردپسند مخاطب است و از طرفی دیگر دارای آمار بازدید ۳ میلیون نفر در روز است و رشد فزاینده فضای الکترونیک کشور و به دنبال آن رشد قابل‌توجه خریدوفروش تا حد بسیار بالایی وابسته به ایجاد این کانال توزیع الکترونیک است.

پس از تهیه فهرست اولیه از شرکت‌ها و کالاهای مناسب برای فروش از طریق کانال دیجی‌کالا، مذاکره برای قرار گرفتن این کالاها در سبد فروش این شرکت آغاز شد. هم‌اکنون حدود ۸۰ کالای نانو در حوزه‌های ابزار و لوازم خودرو، لوازم‌خانگی و بهداشت و سلامت از بیش از ۱۰ شرکت در پایگاه اینترنتی دیجی‌کالا برای فروش عرضه شده‌اند. همچنین نزدیک به ۱۴ محصول در مرحله درج و بارگذاری بر روی وب‌سایت هستند. در این مدت تجربیات ارزشمندی در ارتباط با مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین معضلات اصلی عدم‌فروش کالاهای آن‌ها به‌دست‌آمده است که یکی از این موانع عدم‌همکاری مستمر تأمین‌کنندگان با فرآیند فروش آنلاین است. با تلاش‌های انجام‌شده برای رفع این مشکل امید است تا پایان سال جاری تنوع کالاهای روی وب‌سایت به ۲۰۰ عدد برسد.

شرکت‌های فناوری نانو که دارای محصول قابل‌ارائه در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا هستند برای اطلاعات بیشتر و استفاده از این برنامه حمایتی با شماره ۷۶۲۵۱۱۵۳ داخلی ۶، تماس حاصل نمایند.

نظرات

نظرات

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نـــام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)