آخرین اخبار

آرشیو اخبار

مشاهده خبر

صادرات خط تولید صنعتی نانوالیاف ایرانی به چین

تاریخ خبر : ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ تعداد بازدید : ۱۳۸
تعداد رای : ۳
شرکت فناوران نانومقیاس دو خط تولید صنعتی نانوالیاف به روش الکتروریسی را در کشور چین راه‌اندازی کرده است. خط تولید اول در ۱۹ نوامبر و خط تولید دوم در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۷ نصب و راه‌اندازی شده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی ستاد توسعه فناوری نانو؛ در پی توافقات انجام‌شده بین یک شرکت چینی و شرکت فناوران نانومقیاس، پنج خط تولید صنعتی نانوالیاف در کشور چین راه‌اندازی خواهد شد. نانوالیاف الکتروریسی شده برای تولید ماسک‌ها و فیلترهای خودرویی نانویی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

نادر نادری، مدیرعامل شرکت فناوران نانومقیاس، در رابطه با این تفاهم‌نامه همکاری گفت: «پس از صادرات موفق خط تولید صنعتی نانوالیاف به روش الکتروریسی به کره‌جنوبی، یک شرکت چینی برای خرید این تجهیزات با شرکت فناوران نانومقیاس وارد مذاکره شد. پس از بررسی‌های چندین ماهه در رابطه با کیفیت تجهیزات تولیدی ما، نهایتاً خردادماه ۹۶ توافقات نهایی برای صادرات پنج خط تولید نانوالیاف به کشور چین انجام گرفت. بر همین اساس دو خط تولید صنعتی در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال جاری میلادی در چین نصب و راه‌اندازی شده و ۳ خط صنعتی دیگر نیز در فواصل دوماهه به کشور چین ارسال می‌شود.»

وی ادامه داد: «پس از اقدامات مثبت ستاد فناوری نانو جمهوری اسلامی ایران و تأسیس دفتر در کشور چین، همکاری‌های ما با این کشور گسترش چشم‌گیری پیدا کرد، به‌نحوی‌که قبل از این موضوع حتی خوش‌بین‌ترین افراد هم نمی‌توانستند صادرات ما به این کشور را پیش‌بینی کنند؛ اما با تأسیس دفتر ستاد فناوری نانو، شرکت فناوران نانومقیاس توانست مذاکرات مثبتی را با شرکت‌های چینی آغاز کند؛ این مذاکرات منجر به صادرات تجهیزات صنعتی به این کشور شده است. شرکت فناوران نانومقیاس مذاکرات دیگری را با شرکت‌های آفریقایی انجام داده است و مذاکرات این شرکت برای صادرات تجهیزات صنعتی به اندونزی در مراحل نهایی قرار دارد.»

وی صادرات را لازمه رشد یک شرکت دانست و افزود: «هر شرکتی اگر بخواهد به یک سود پایدار دست یابد و به رشد خود ادامه دهد، باید به فکر صادرات محصولات خود باشد؛ بدین معنی که موفقیت در امر صادرات موجب افزایش حجم تقاضا از یک بازار هشتاد میلیونی به یک بازار هفت میلیاردی می‌شود.»

نادری مشوق‌های صادراتی را یکی از مهم‌ترین اقدامات جهت افزایش صادرات خواند و افزود: «مشوق‌های صادراتی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند برای بهبود شرایط صادرات محصولات دانش‌بنیان در اختیار شرکت‌ها قرار داده شود. همچنین تأسیس دفاتری جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای و تسهیل برقراری ارتباط با شرکت‌های خارجی نیز می‌تواند به شرکت‌ها برای بهبود وضعیت صادرات محصولاتشان کمک کند.»

نظرات

نظرات

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نـــام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)