آخرین اخبار

آرشیو اخبار

مشاهده خبر

سامانه ثبت شکایات مردمی محصولات و شرکت‌های فناوری‌نانو آغاز به‌کار کرد

تاریخ خبر : ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ تعداد بازدید : ۱۴۳
تعداد رای : ۵
به‌منظور نظارت مردمی بر بازار و تولیدکنندگان محصولات فناوری‌نانو در ایران، «سامانه ثبت و پیگیری شکایات مردمی محصولات و شرکت‌های فناوری‌نانو ایران» به همت واحد ارزیابی محصولات ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو راه‌اندازی شد.
مدیر واحد ارزیابی محصولات فناوری نانو ضمن بیان مطلب فوق افزود: «این واحد علاوه‌بر ارزیابی تولیدکنندگان محصولات فناوری نانو، مسئولیت حضور در بازار با هدف نظارت بر محصولات ارایه شده و اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان محصولات نانویی را نیز برعهده دارد و در این زمینه اقدامات موثری را انجام داده است، که نظارت بر بازار این محصولات تلاش دارد از جمله این اقدامات است، تا محصولات عرضه شده با همان کیفیت تاییدشده توسط این واحد در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گیرد. همچنین پایگاه اینترنتی معرفی محصولات فناوری نانوی ایرانی برای آشنایی همگان با جزییات این محصولات نیز با همین هدف راه اندازی شده است. با وجود این اقدامات، لازم است مصرف‌کنندگان نیز برای بهبود این نظارت همکاری کرده تا این وظیفه به درستی به انجام رسد، با توجه به موارد ذکر شده سامانه ثبت و پیگیری شکایات مردمی توسط واحد ارزیابی محصولات فناوری نانو راه‌اندازی شد.»

مهدی آل‌احمد، بیان شکایت از محصولات و شرکت‌های نانویی را از موارد ثبت شکایت در این سامانه عنوان کرد که قابلیت پیگیری را دارا هستند و افزود:‌ «در این زمینه اگر کیفیت، بسته بندی و یا توزیع محصولی دارای نقص باشد و یا محصول بدون گواهینامه نانومقیاس باشد، می‌تواند به‌عنوان شکایت ثبت شود. شکایت از عوامل تولید و توزیع محصول و یا کارشناسان و کارگزاران واحد ارزیابی نیز از دیگر مواردی است که افراد می‌توانند در این سامانه مطرح کنند.» 

وی با اشاره به قابلیت ثبت و پیگیری در این سامانه گفت: «تمامی مصرف کنندگان محصولات فناوری نانو در صورت مشاهده هرگونه تخلف با مراجعه به صفحه شکایات مردمی می‌توانند شکایت موردنظر را به‌صورت شفاف ثبت کنند. در این مرحله کد پیگیری برای افراد ارسال می‌شود و سپس کارشناسان واحد ارزیابی محصولات به منظور روشن‌تر شدن موضوع با فرد شاکی ارتباط تلفنی برقرار کرده و جزئیات بیشتر را دریافت می‌کنند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.» 

وی درخصوص روش پیگیری شکایات افزود: «واحد ارزیابی در ابتدا تلاش می‌کند تا صحت موضوع مشخص شود و ادعای موردنظر به اثبات رسد، در این میان دیده می‌شود بسیاری از خطاهای صورت‌گرفته براساس عدم‌آگاهی و به شکل غیرعمدی انجام می‌گیرد، بنابراین واحد ارزیابی با ارائه مشاوره‌های لازم موضوع را پیگیری می‌کند. اما اگر مشخص شود تخلف صورت گرفته عمدی باشد، در موارد مختلف اقدامات مناسب انجام می‌شود و واحد ارزیابی با تعاملاتی که با سازمان‌های مختلف مانند سازمان غذا و دارو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان ملی استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد نانو دارد موضوع را پیگیری می‌کند.» 

آل‌احمد در پایان نیز گفت: «مصرف‌کنندگان محصولات نانویی بدانند واحد ارزیابی محصولات فناوری نانو به‌عنوان گوش شنوا آماده دریافت نظرات و گزارش‌های مردمی درخصوص محصولات نانویی است و مردم نیز ما را امین خود بدانند و نظرات خود را به شکلی دقیق و روشن بیان کنند تا این واحد بتواند پیگیری‌های خود را به خوبی انجام دهد.»

نظرات

نظرات

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نـــام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)